Szanowni Państwo Nauczyciele i Specjaliści
pracujący w placówkach oświatowych
Z codziennych doświadczeń naszej pracy, rozmów prowadzonych z rodzicami, dziećmi
i młodzieżą wynika, że powrót do szkoły budzi wiele emocji.
Niektórzy cieszą się i z niecierpliwością oczekują spotkań w szerszym gronie, inni wręcz przeciwnie. W obu grupach jest jednak wiele osób pełnych obaw dotyczących zmiany trybu życia (np. porannego wstawania, hałasu) i sposobu nauczania. Są także osoby przeżywające żałobę związaną z utratą bliskiej osoby.
Lęku i niepokoju doświadczają zarówno dorośli, jak i uczniowie, zwłaszcza ci, którzy najdłużej uczyli się w formie zdalnej.
Aby ułatwić ponowną adaptację do nauki w warunkach szkolnych warto zadbać o poczucie bezpieczeństwa psychicznego, stworzyć przestrzeń do odreagowania emocji. W trakcie lekcji zachęcamy do podjęcia aktywności nastawionych na integrację, pomoc w ponownym nawiązaniu lub odnowieniu relacji uczeń – uczeń, uczeń – nauczyciel, a także na obniżenie stresu związanego z powrotem do nauki stacjonarnej.
Jak? W najbardziej naturalny sposób np. poprzez umożliwienie podzielenia się własnymi przeżyciami lub przemyśleniami z czasu izolacji społecznej, aktywność fizyczną, możliwość przeprowadzenia lekcji w plenerze itp.
PAMIĘTAJMY W OKRESIE PANEDII SZKOŁA SPEŁNIAŁA SWOJĄ FUNKCJĘ EDUKACYJNĄ
TERAZ CZAS SZCZEGÓLNIE ZADBAĆ O SFERĘ EMOCJONALNO – SPOŁECZNĄ.
Dyrektor i pracownicy Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Jarocinie